Page 7 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 7
1935 yılında Ankara’da Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’nin kurulmasına karar verildikten
sonra, Antropoloji Kürsüsü Ankara Evkaf Apartmanı’na taşınmış ve DTCF binası
tamamlandıktan sonra bu fakülteye taşınmıştır. 1962 yılında Türk Antropoloji Enstitüsü
yerine, “Antropoloji Bilimleri Araştırma Enstitüsü” kurulmuştur. 1964 yılından itibaren,
Türk Antropoloji Mecmuası’nın devamı niteliğindeki Antropoloji Dergisi çıkarılmaya
başlamıştır. 1964-1998 yılları arasında 13 sayı yayımlanmıştır.
1993 yılında Sosyal Antropoloji Anabilim Dalı’nın ayrılmasından sonra “Fizik ve
Paleoantropoloji Bölümü” adını almış, 2002 yılında Sosyal Antropoloji Anabilim Dalı’nın
yeniden katılımıyla “Antropoloji Bölümü” oluşturulmuştur.
Misyon
Antropoloji Bölümünü, diğer bilimler içerisinde, bilimin evrensel ölçütlerine uygun olarak
ülkemizin ve Antropoloji biliminin ihtiyaçları doğrultusunda, bilginin nasıl üretildiğini
öğreterek, çağımızın bilimsel ölçütlerine uygun bilgi üreten, içinde bulunduğu dönemin
gereklilikleri doğrultusunda kendini yenileyebilen, gelişmeye ve değişime açık, bilimi
yaşam biçimi olarak benimsemiş ve bilimi geliştirmek için gerekli donanıma sahip, bilimsel
düşünmeyi öğrenebilen ve öğrendiklerini yaşamın diğer alanlarına aktarabilen genç bilim
insanları yetiştirmektir.
Vizyon
Antropoloji Bölümününde yetişen genç bilim insanlarıyla dünyadaki yeni gelişmeleri
yakından takip ederek, Antropoloji bilimini ülkemizde ve diğer ülkelerdeki Antropoloji
Bölümleri arasında daha üst sıralara taşımaya çalışmaktır.
Hedef
Paleoantropoloji, Fizik Antropoloji ve Sosyal Antropoloji bilim dallarını içeren Dil ve Tarih-
Coğrafya Fakültesi Antropoloji Bölümünü akademik ve fiziksel açıdan güçlendirerek;
Atatürk ilke ve devrimlerine saygılı, ülkesine ve milletine sahip çıkan, insani ve kültürel
değerlerini koruyan, toplum ve tüm canlılığın yararını kişisel çıkarının üstünde tutan, hür
ve bilimsel düşünce gücüne sahip, geniş bir dünya görüşü olan, insan haklarına saygılı, bilgi
ve yetenekleriyle biliminin gelişmesi için çabalayan, bilimsel özerkliğe sahip ve sorgulayan
genç bilim insanları yetiştirmektir.
7