Page 47 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 47
Psikoloji Bölümü
Öğrenim Süresi ( 4 )
Puan Türü ( EA )
Eğitim Dili (Türkçe)
Hazırlık Sınıfı (İsteğe Bağlı-İngilizce Hazırlık Programı)
Bölüm Hakkında
Ankara Üniversitesi Psikoloji Bölümü, kurulduğu günden bu yana ülkenin önde gelen
psikoloji bölümlerinden biri olmuştur. Bünyesinde bulunan çok sayıda öğretim elemanı ile
pek çok bilimsel çalışmanın üretildiği bölümde, elde edilen bilimsel bulguların yalnızca
akademik çalışmalarla sınırlı kalmamasına özen gösterilmektedir. Bu doğrultuda kurulan
Psikoloji Bölümü Araştırma – Uygulama Birimi (ARUM), psikolojinin deneysel, gelişim,
klinik ve sosyal psikoloji alt alanlarında bilimsel ve uygulamaya dönük çalışmalar
yürütülmesine olanak sağlamaktadır.
Misyonumuz
Çağdaş psikoloji biliminin bilgi birikimini toplumun ve insanlığın yararına kullanabilen,
araştıran-sorgulayan, bilgi üreten, kendine güvenen, yaratıcı ve problem çözebilen,
dünyada yaşanan olaylara ve toplumsal konulara duyarlı, yeterliklerinin ve sınırlarının
farkında olan kaliteli psikologlar yetiştirmek bölümümüzün en temel misyonudur. Bu
misyondan hareketle gerek bölüm içi ve gerekse bölüm dışı dersler ve öğretim üyesi-
öğrenci etkileşimleriyle, mezuniyet düzeyine gelmiş öğrencilerimizin; bir üniversite
mezunu olarak psikoloji bilgilerini etkin bir anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilen,
bilimsel düşünebilen, psikolojideki belirgin kavram, kuram, yaklaşım ve uygulamalara
yönelik temel bilgi düzeyine ve araştırma deseni oluşturma, veri toplama, yorumlama,
raporlama ve bildirme beceri ve deneyimine sahip, etik uygulamaları ve bilimsel sorgu
biçimlerini bilen, bağımsız karar alabilen ve kendilerini bu konuda geliştirebilen bireyler
olarak hayata atılmalarını sağlayabilmeyi görev saymaktayız. Ayrıca ülkemiz ve dünyadaki
psikoloji biliminde önemli roller üstlenebilecek nitelikli akademisyenler yetiştirmek bir
diğer misyonumuzdur. Yetişmelerine fırsat tanıdığımız genç akademisyenlerin ise; bilimsel
düşünce biçimlerini geliştirebilen, uzmanlaştıkları bilim dalının doğasına uygun ayırt edici
gözlemler yapabilen, nitelikli araştırmalar tasarlayabilen, ilgili kuramlar temelinde
bulgularına ilişkin kanıtlanan ve kanıtlanamayan bilgileri değerlendirebilen, yeni projeler
üretebilen esnek ve alternatif bakış açısına sahip, kararlarını ilgili etik ilkeler temelinde
alabilen, yeterli/yetkin ve bağımsız akademisyenler olarak aramıza katılmalarını
desteklemekteyiz.
47