Page 61 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 61
Tiyatro Bölümü
Bölüm Hakkında
Ülkemizde akademik düzeyde eğitim yapan ilk kuruluş olan Ankara Üniversitesi Dil ve
Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümünün temeli 1958 yılında bir Tiyatro Enstitüsünün
kurulması ile atılmıştır. O yıllarda Muhsin Ertuğrul üniversitede tiyatro eğitiminin gereği
üzerinde duran yazıları ile kamuoyuna böyle bir girişime hazırlamıştır. Prof. Dr. İrfan
Şahinbaş’ın girişimleri ile tiyatroyu bir bilim dalı olarak ele alan, bu konuda araştırmalar
yapan ve eğitim veren bir Tiyatro Enstitüsü kuruldu. Enstitünün başkanı Prof.Dr. Bedrettin
Tuncel, yardımcısı Prof.Dr. İrfan Şahinbaş oldu. Enstitünün ilk asistanları olarak önce Sevda
Şener, çok kısa bir süre sonra Özdemir Nutku kadroya alındılar. Enstitü 1962 ders yılı
sonunda, bir enstitü kapsamı içinde ders verilemeyeceği gerekçesiyle kapatıldı. 1964
yılında Tiyatro Kürsüsü adi altında yeniden eğitime başlandığında dört yıllık bir eğitim
uygulanıyor ve mezunlara üniversite diplomasi veriliyordu. Kursu Başkanlığına Prof. Dr.
Melehat Özgü getirildi. Tiyatro Kürsüsü 1981 yılında yapılan yeni düzenlemeyle Tiyatro
Bolumu adını aldı.Sahne uygulamalarında görülen gelişim ve ortaya çıkan gereksinimler
doğrultusunda, bir atılıma hazır duruma gelen Tiyatro Bölümünde 1987-1988 ders
yılından başlayarak yeni bir uygulamaya geçildi. Tiyatro Bölümü, Tiyatro Tarihi ve Teorisi
ve Tiyatro sanatı Anabilim Dallarına, Tiyatro Sanatı Anabilim Dalı ise Dramatik Yazarlık ve
Oyunculuk Sanatı Bilim Dallarına ayrıldı. Bölüme 1988-1989 öğretim yılından başlayarak
ön kayıtla öğrenci alınmakta, lisans, yüksek lisans ve doktora aşamalarında eğitim
yapılmaktadır.
Dramatik Yazarlık
Anasanat Dalı
Dramatik Yazarlık programının temel amacı tiyatroyu 'içeriden bilen' oyun yazarları
yetiştirmektir. Bu programla Tiyatro Tarihi ve Teorisi programının birçok ortak dersi vardır.
Temel tiyatro derslerini birlikte alan öğrenciler meslek bilgisine yönelik konularda ayrı
dersler almaktadır. Yazarlık eğitiminde hedefleyen dramatik biçimlerde ürün vermenin
ayırıcı özelliklerini, kurallarını öğretmek ve uygulamalarla bu bilgileri hayata geçirmektir.
Başlıca Dersler: Teorik derslerin yanı sıra öğrencilerin uygulama yaptıkları dersler
mevcuttur. Her dönem-en az- iki farklı öğretim elemanından aldıkları yazarlık dersleri
sadece sahne oyununu değil, radyo oyununu, tv dizisini ve film senaryosu yazımını da
içermektedir.
61