Page 41 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 41

Felsefe Bölümü






              Bölüm  Hakkında

              Felsefe bölümü, bireysel ve toplumsal sorunları derinlikli bir biçimde ele alarak bu sorunları
              ontolojik,  epistemolojik  ve  etik  düzlemlerde  tartışabilecek  yeterliliği  kazandırmayı
              amaçlamaktadır.  Sistemli  ve  birbirini  izleyen  dersler  sonucunda  öğrenciler,  felsefe  alanına
              ilişkin donanımlı bir bilgi kazanımıyla eğitimlerini tamamlamakta, doğru düşünme, tartışma
              ortamlarında derinlikli savlar geliştirebilme ve savlarını savunabilme becerileri kazanmaktadır.
              Bölüm çatısı altında 2018-2019 eğitim-öğretim  yılı itibarıyla dört yıllık iki lisans programı
              (Türkçe Felsefe Lisans Programı ve İngilizce Felsefe Lisans Programı) ve bölümün Anabilim
              Dalı çatısı altında üç yüksek lisans (Sistematik Felsefe ve Mantık, Felsefe Tarihi, Bilim Tarihi)
              ve  üç  doktora  (Sistematik  Felsefe  ve  Mantık,  Felsefe  Tarihi,  Bilim  Tarihi)  programı
              yürütülmektedir. Yürütülen lisansüstü programlar, felsefe alanında uluslararası standartlarda
              eğitim,  araştırma  ve  yayın  yapmak  ve  ek  olarak  başta  sosyal  bilimler  olmak  üzere  diğer
              disiplinlere kavramsal/kuramsal çerçeve kazandırmaya  yönelik çalışmalar yapmak amacıyla
              biçimlendirilmiştir.

              Bölümün  uyguladığı  programlar,  felsefenin  temel  alt  disiplinleri  üzerinden  belirlenmiştir.
              Ontoloji,  Epistemoloji  ve  Aksiyoloji’nin  alt  alanlarından  yapılan  çalışmaların  çıktıları,
              toplumsal problemlerin kavranması, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, bilgi, bilim, araştırma
              stratejilerinin belirlenmesine dair pratiklere de kuramsal derinlik ve temel sağlayıcı niteliktedir.
              Felsefe  alanında  yapılan  çalışmalar,  başta  ulusal  olmak  üzere  bilim  camiasının  mevcut
              teorilerinin ontolojik ve epistemolojik düzlemde değerlendirilmesi, yeni teorik bakış açılarının
              oluşturulabilmesi yönünde katkı vermektedir. Gerek eğitim proje ve programlarına aktif katılım
              gerekse  de  sosyal  sorumluluk  proje  ve  etkinlikleri  üzerinden  -başta  çocuklar  olmak  üzere-
              toplum  eğitimine  katkı  verilmekte,  felsefi  eleştirel  düşünmenin  yaygınlaştırılmasına
              odaklanılmaktadır.

              Lisansüstü düzeyde başta doktora programlarında olmak üzere, tamamlanan tezlerin 20. yüzyıl
              felsefesi  ağırlıklı  olması,  Anabilim  Dalı  Lisansüstü  programlarını  Türkiye  Üniversiteleri
              lisansüstü programları içerisinde Çağdaş Felsefe konusunda öne çıkarmaktadır. Anabilim Dalı
              bünyesinde yer alan, alanında Türkiye’nin köklü geleneğine sahip olan Bilim Tarihi Lisansüstü
              programları ile bilimi konu edinen ve uluslar arası yaygınlığı her geçen gün artmakta olan Bilim
              ve Teknoloji İncelemeleri (Science and Technology Studies) alanına aktif akademik katılım
              potansiyeli söz konusudur.

              Ayrıca  felsefe  etkinliğinin  dersler  dışında  da  sürdürülmesine  olanak  sağlayan  Felsefe
              Topluluğu,  öğrencilere  yönelik  bölüm  içinde  ve  bölüm  dışında  felsefe  etkinlikleri
              düzenlemektedir.

              Bu  bölüme  girmeyi  düşünen  öğrenciler  için  gündelik  sorunlarımızı  kapsayacak  şekilde
              yaşamlarımızda yer edinmiş konulara merak duymaları ve bu konulara cevap bulma girişimi
              içerisinde sorgulamalara, eleştirel düşünmeye açık olmaları beklenmektedir.

              Felsefe  bölümü  mezunları  Milli  Eğitim  Bakanlığının  öngördüğü  koşullar  çerçevesinde
              öğretmen olabilmektedirler. Kültür Bakanlığı ve diğer bakanlıkların eğitim ve kültür ile ilgili
              birimlerinde, TRT ve diğer yayım kuruluşlarında, üniversitelerde, kamu kuruluşları ile özel

                                                          41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46