Page 27 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 27
Dilbilim Bölümü
Öğrenim Süresi (4)
Puan Türü ( DİL)
Hazırlık Sınıfı (İsteğe Bağlı-İngilizce Hazırlık Programı)
Eğitim Dili (Türkçe
Bölüm Hakkında
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi‘nin kurulduğu 1936 yılından başlayarak
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü içinde zorunlu ders olarak okutulan dilbilim, 2 Eylül 1982
tarihinde Yüksek Öğretim Kurumu Yasasıyla yeni bir Anabilim dalına dönüştürülmüş ve
Batı Dilleri ve Edebiyatları içinde yer almıştır. 1983/1984 ders yılından başlayarak her yıl
öğrenci alan bu dal, ilk mezunlarını 1987 yılında vermiştir. Aralık 1991 tarihinde
Üniversitelerarası Kurul ve Yüksek Öğretim Kurulu kararlarıyla bağımsız bir bölüm
durumuna getirilen Dilbilim Bölümü, Genel Dilbilim Anabilim Dalı ve Uygulamalı Dilbilim
Anabilim Dalı olmak üzere, iki ayrı anabilim dalından oluşmaktadır. Öğretim dili Türkçe
olan Bölüme, dilbilim alanının niteliği gereği, ÖSYM sınavlarında öğrenciler yabancı dil
puanıyla alınmaktadır.
Öğrencilerin bir ya da birden fazla yabancı dile hakim olması hem dil sistemine karşı
belirgin bir duyarlılık taşıma hem de alandaki kaynakları izleyebilme açısından büyük bir
önem taşımaktadır. Dört yıllık program boyunca sürecek yabancı dil dersleriyle
desteklenecek olan bu yabancı dil, öğrencinin mezuniyet sonrasındaki iş olanakları
açısından da ayrıca önemlidir.
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesindeki Dilbilim Bölümü, Türkiye
Üniversitelerinde hem bölüm statüsü taşıyan hem de öğretim dili Türkçe olan ilk dilbilim
dalıdır.
Öğrenciler dört yıllık öğrenimleri süresince dil, diller ve işleyişleri hakkında bilgi
edinmekte, bunları Bölüm programındaki hem karşılaştırmalı ve uygulamalı çalışmalarda
hem de yabancı dil derslerinde pekiştirmektedirler. Dilbilim programını başarıyla
tamamlayan bir öğrenci, genel olarak dilin, dil sisteminin; özel olarak Türkçenin yapısı ve
işleyişi hakkında ayrıntılı bir bilgi birikimine sahip olmaktadır.
Türkiye’de gerçekleştirilen dilbilim eğitiminin temel hedeflerinden biri de doğal olarak
Türkçeye belirgin katkılarda bulunmaktır. Bu nedenle öğrencilerin Türkçeye hakimiyeti,
programda özellikle aranan bir nitelik olarak belirginleşmektedir.
27