Page 27 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 27

Dilbilim Bölümü





                   Öğrenim Süresi        (4)
                   Puan Türü             ( DİL)

                   Hazırlık Sınıfı       (İsteğe Bağlı-İngilizce Hazırlık Programı)
                   Eğitim Dili           (Türkçe


              Bölüm Hakkında

                  Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi‘nin kurulduğu 1936 yılından başlayarak
                  Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü içinde zorunlu ders olarak okutulan dilbilim, 2 Eylül 1982
                  tarihinde Yüksek Öğretim Kurumu Yasasıyla yeni bir Anabilim dalına dönüştürülmüş ve
                  Batı Dilleri ve Edebiyatları içinde yer almıştır. 1983/1984 ders yılından başlayarak her yıl
                  öğrenci  alan  bu  dal,  ilk  mezunlarını  1987  yılında  vermiştir.  Aralık  1991  tarihinde
                  Üniversitelerarası  Kurul  ve  Yüksek  Öğretim  Kurulu  kararlarıyla  bağımsız  bir  bölüm
                  durumuna getirilen Dilbilim Bölümü, Genel Dilbilim Anabilim Dalı ve Uygulamalı Dilbilim
                  Anabilim Dalı olmak üzere, iki ayrı anabilim dalından oluşmaktadır. Öğretim dili Türkçe
                  olan Bölüme, dilbilim alanının niteliği gereği, ÖSYM sınavlarında öğrenciler yabancı dil
                  puanıyla alınmaktadır.
                  Öğrencilerin  bir  ya  da  birden  fazla  yabancı  dile  hakim  olması  hem  dil  sistemine  karşı
                  belirgin bir duyarlılık taşıma hem de alandaki kaynakları izleyebilme açısından büyük bir
                  önem  taşımaktadır.  Dört  yıllık  program  boyunca  sürecek  yabancı  dil  dersleriyle
                  desteklenecek  olan  bu  yabancı  dil,  öğrencinin  mezuniyet  sonrasındaki  iş  olanakları
                  açısından da ayrıca önemlidir.



                  Ankara  Üniversitesi  Dil  ve  Tarih-Coğrafya  Fakültesindeki  Dilbilim  Bölümü,  Türkiye
                  Üniversitelerinde hem bölüm statüsü taşıyan hem de öğretim dili Türkçe olan ilk dilbilim
                  dalıdır.



                  Öğrenciler  dört  yıllık  öğrenimleri  süresince  dil,  diller  ve  işleyişleri  hakkında  bilgi
                  edinmekte, bunları Bölüm programındaki hem karşılaştırmalı ve uygulamalı çalışmalarda
                  hem  de  yabancı  dil  derslerinde  pekiştirmektedirler.  Dilbilim  programını  başarıyla
                  tamamlayan bir öğrenci, genel olarak dilin, dil sisteminin; özel olarak Türkçenin yapısı ve
                  işleyişi hakkında ayrıntılı bir bilgi birikimine sahip olmaktadır.



                  Türkiye’de gerçekleştirilen dilbilim eğitiminin temel hedeflerinden biri de doğal olarak
                  Türkçeye belirgin katkılarda bulunmaktır. Bu nedenle öğrencilerin Türkçeye hakimiyeti,
                  programda özellikle aranan bir nitelik olarak belirginleşmektedir.





                                                          27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32