Page 33 - dtcf-tanıtım-kitapcığı
P. 33
Japon Dili ve Edebiyatı
Anabilim Dalı
Öğrenim Süresi (4)
Puan Türü ( DİL)
Anabilim Dalı Hakkında
Japon Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 1986 yılında kurulmuş olup, Türkiye’de Japonya
araştırmaları eğitimi veren ilk kurum olma özelliğine sahiptir. Japonya üzerine lisans
programı bulunan üniversitelerden farklı olarak, akademik yükselmeye yönelik Yüksek
Lisans ve Doktora programları sadece Anabilim Dalımızda bulunmaktadır. Japon Hükümeti
tarafından hibe edilen Anabilim Dalımıza ait bir dil laboratuarn yanı sıra Japonya ile ilgili
hemen her alanda kitabın bulunduğu zengin bir Anabilim Dalı kütüphanesi bulunmaktadır.
Her yıl, Anabilim Dalımız tarafından sınavlarla belirlenen başarılı öğrenciler tam burslu ve
yarı burslu olarak, öğrenim görmek üzere Japonya’daki anlaşmalı olduğumuz
üniversitelere gönderilmektedir. Bu bursların dışında, Japon Hükümeti tarafından sınavla
öğrenci seçilen ya da kontenjan tahsis edilen burslar da bulunmaktadır. Lisansüstü öğrenim
gören öğrenciler için farklı programlarla Japonya’da araştırma yapma olanağı
sunulmaktadır.
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler, Dışişleri Bakanlığı, Japonya Büyükelçiliği,
Konsolosluk, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Turizm Bakanlığı, çeşitli Japon şirketleri,
Türk – Japon ortaklığı ile kurulmuş şirketler, çeşitli havayolu firmaları, üniversiteler,
Japonca öğreten dil kursları ve turizm sektöründe görev yapabilmektedir. Ayrıca 2010 yılı
itibarıyla, “Formasyon Programı”nı tamamlayan öğrencilerimiz Japonca Öğretmeni olarak
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapabilmektedir.
Türkiye’nin dost ülkesi olan Japonya, coğrafi uzaklığa rağmen her zaman Türk insanı ve
Türkiye Cumhuriyeti’nin dikkatini çeken ülkelerin başında yer almıştır. Özellikle son
zamanlarda, ekonomi başta olmak üzere çeşitli alanlarda iki ülke arasındaki ilişkiler
karşılıklı olarak yoğunlaşmaktadır. Anabilim Dalımız, söz konusu ilişkilerin sağlıklı bir
şekilde gelişmesine katkıda bulunabilecek insanların yetiştirilmesine hizmet etmeyi,
Japonoloji alanında bilimsel çalışmalar yapacak araştırmacıların yetişmesine katkıda
bulunmayı amaç edinmektedir.
33